Monday 21 September 2009

CINTA


Cintakan dunia , dunia kn pergi , Cinta mnusia , mnusia kn mati , cintalah pd Allah krana Dialah yang kekal abadi .

Hari ni , kte begitu asyik dengan cinta . Cinta pd harta , dunia dan kekasih . Sehinggakan Laila Mjnun , R0me0 & Juliet menjadi id0la . Kte juga mngaku cinta pada yang Esa pada hakikinya tidak pernah terlintas di sanubari . Buang emak buang saudara kerana kasih hamba turutkan .

Tpi , kita kurang rasa cinta pada Yang Esa . Kita mngaku mnyintai Allah tapi xpernah mlaksanakan tanggungjawab kepadaNya . Acap kali kita mlafazkan cinta sehingga lalai untuk mmbuktikan cnta kita pd yg Esa . Sekadar smbahyang 5 wktu yg kadang kala kita abaikan . Adakah itu bukti cinta pada Allah ? Sekadar puasa lapar & dahaga sje , atau skadar mngeluarkan zakat atas desakan , itukah yang dipanggil cinta abadi kepadaNya ?


Amalan kita hnyalah ala kadar saja . Sedarlah amalan yang kita bangga-banggakan selama ni sebenarnya masih jaug lg utk mmbuktikan cinta pd Allah . cinta sbnrnya ialah cinta yang dpenuhi keikhlasan bgitu juga dengan amalan kita kepada-Nya .


TANDA2 CINTA PADA ALLAH .

  1. Cinta pada kematian
  2. Bermunajat kepada Allah
  3. Sntiasa berzkir kpd Allah .
  4. Brjuang di jalan Allah
  5. Mlakukan ktaatan drasakan nkmat
  6. Tidak berduka dgn khilangan sesuatu .
  7. Mnundukkan nafsu .
  8. Mnjlin ksih sayang ssame makhluk
  9. Tkut brpaling drpd Allah .


nota lutut ; sebbyek ak tapna kapel lg . alhmdllh ! haaah . p , cne if rs cnta dlm hti ak mle brputik ? insya-Allah akn ku thn ia agr tdk mlmpaui rs cntaku kepadaNya . wallahualam .

No comments:

Post a Comment